Wiadomość mailowa reklamowa inaczej newsletter to bardzo popularne narzędzie marketingowe, z którego korzysta wiele przedsiębiorstw. Zarówno te małe firmy jak i te większe cenią sobie taką właśnie formę docierania do potencjalnego odbiorcy. Praktycznie każdy z nas w przedziale wiekowym 15-70 posiada swojego prywatnego maila i regularnie z niego korzysta. Dzięki temu zasięgi newslettera i jego odbiór są dość wysokie. Jak wszystko, także newsletter posiada swoje wady jak również zalety. W poniższym artykule skupimy się na tych pierwszych, czyli wadach.
Wady korzystania z newslettera
- Przeznaczony jest do mniejszej grupy odbiorców. Newsletter to nie reklama w telewizji czy radio. Nie trafia do milionów odbiorców, jego zasięg jest znacznie mniejszy. Dlatego jeśli chcemy wystartować z kampanią dla ogółu to niestety to narzędzie reklamowe się nam nie sprawdzi. Newsletter trafia do wybranej grupy odbiorców, która wcześniej wyraziła zgodę na jego otrzymanie. Dlatego szansa, że dotrze do wielu nowych przypadkowych odbiorców jest bliska zero. Mailing reklamowy spersonalizowany jest do mniejszej grupy osób, dlatego jest formułowany strikte pod danych odbiorców. Przez to cieszy się tak dobrym odbiorem wśród nich.
- Zagubiony w tłumie. Codziennie na swoją skrzynkę mailową dostajemy dużo różnego rodzaju ofert reklamowych. Może zdarzyć się tak, że newstelettr zostanie po prostu niezauważony i pominięty. W gąszczu innych wiadomości może zostać nadzwyczajnie przeoczony. Jednak jeśli newsletter jest poprawnie sformułowany i napisany wcale nie musi się tak stać. Dlatego warto zaznajomić się z poprawnością i formą newlettera, aby był on chwytliwy, a potencjalny odbiorca przeczytał go z zainteresowaniem.
- Regularność. Jeżeli nie będziemy regularnie wysyłać newslettera naszym potencjalnym odbiorcą to zostaniemy najnormalniej w świecie zapomniani. Podstawą w tego rodzaju marketingu jest jego regularność, aby nie dać o sobie zapomnieć i oswoić klienta z naszą ofertą, aby po pewnym nasza firma była mu znajoma w danej branży.
- Dobra forma i treść. Lepiej nie wysłać żadnego newslettera niż wysłać byle jakiego. Jeśli chcemy dotrzeć do naszego grona odbiorców musimy postawić na najwyższej poziomie treść oraz formę. Nie chodzi tutaj o ilość, ale o jakość.
Jak widzimy newsletter posiada także wady. Jednak jeśli nasza reklama mailowa będzie dobrze dopracowana to na pewno przyniesie nam wiele korzyści, a jego drobne wady zostaną zminimalizowane do minimum.