Czy Internet jest medium przyszłości? Z pewnością tak. Już współcześnie bez problemu może on zastąpić inne środki przekazu – bardzo popularne są telewizje internetowe, internetowe stacje radiowe i prasa dystrybuowana w formie elektronicznej. Redakcja wielu gazet czy programów radiowych i telewizyjnych w wielu przypadkach w całości przeniosła się do sieci. Za pośrednictwem Internetu dostępne są usługi związane z niemalże każdą dziedziną ludzkiego życia. W sieci uczymy się, zdobywany nowe umiejętności, poszerzamy wiedzę, szlifujemy kompetencje, szukamy także rozrywki – oglądamy filmy i seriale, słuchamy muzyki, przez Internet robimy zakupy, w końcu coraz częście zdalnie pracujemy. Coraz większą popularność i znaczenie zyskuje także internetowy marketing. Skuteczne kampanie reklamowe coraz częściej prowadzone są za pośrednictwem wielu różnych mediów i środków przekazy, a w wielu przypadkach odbywają się wyłącznie za pośrednictwem sieci internetowej, wykorzystując w tym celu coraz to nowe narzędzia. Nic więc dziwnego, że tak wiele osób własnie z tą dziedziną pragnie związać swoją zawodową przyszłość. Jest to rozwojowe i przyszłościowe zajęcie, które wymaga stałego śledzenia trendów, przyswajania nowych narzędzi itd. – nie jest więc nudno.
Copywriting czyli co?
Z marketingiem internetowym związane jest między innymi pojęcie copywritingu. Co to takiego? Czym zajmuje się copywriter? Jest to osoba, której zadaniem jest tworzenie sloganów i haseł reklamowych, pisanie tekstów wykorzystywanych w celach reklamowych i promocyjnych – w ulotkach reklamowych, na plakatach, katalogach, stronach internetowych itd. To jednak nie jedyne jego zadanie, ponieważ w rzeczywistości bierze on udział w całym procesie kreacji kampanii marketingowej – tworzenie warstwy graficznej, pisanie scenariuszy spotów, wyszukiwanie odpowiedniej muzyki itd. Musi więc on wykonywać w swojej pracy spory research, nie sprowadza się ona wyłącznie do mechanicznego tworzenia treści dopasowanych do wymogów wyszukiwarek internetowych. Czy jest to praca dla ciebie? O tym samemu musisz się przekonać.
Różne dziedziny copywritingu
Pierwszym zakresem działalności copywritera jest tak zwany content marketing, czyli tworzenie wysokiej jakości treści – artykułów, raportów itd. Kolejnym jest SEO copywritiny, który przyczynić się ma do odpowiedniego pozycjonowania stron internetowych. Ponadto copywriterzy tworzą teksty naukowe, opisy produktów wykorzystywane na przykład w katalogach albo sklepach internetowych i ofert handlowe. Copywriterzy mogą także zajmować się prowadzeniem strony internetowej, bloga czy mediów społecznościowych danej firmy. Mogą tworzyć newslettery wysyłane do klientów itd. Inną dziedziną ich działalności jest także dokonywanie korekty tekstów. Jest to więc zajęcie bardzo różnorodne, ale łączy je jedno – aby je wykonywać konieczna jest umiejętność sprawnego posługiwania się słowem i znajomoć języka ojczystego. Poza tym warto być kreatywnym i mieć sporą wyobraźnię.