Księgarnia internetowa – ciekawy pomysł na mały biznes

Wielu przedsiębiorców na początku swojej działalności ma wrażenie, że operują w zbyt skomplikowanym systemie. Nie zdają sobie sprawy, że istnieje co najmniej kilka poziomów klasyfikacji książek, a każda firma ma swoją indywidualną “kategorię”.

Dla kogoś, kto nie jest zaznajomiony ze złożonością wydawania dzieł, najprostszym rozwiązaniem zawsze będzie dobra księgarnia. Tutaj klient będzie miał kontakt z autorem, dostęp do kopii książki w formie elektronicznej oraz możliwość zakupu cyfrowych plików do pobrania. Konieczne będzie również przygotowanie się do różnych standardów uzyskania karty kredytowej. Konieczne będzie posiadanie konta w systemie, które umożliwi dokonywanie zakupów u posiadacza rachunku. W ramach księgarni klient będzie mógł dokonywać zakupów bez wychodzenia z domu.

Innym rozwiązaniem będzie mała księgarnia. Tutaj doskonale sprawdzi się koncepcja zakupu książki z wykorzystaniem e-commerce. W takim przypadku zamiast przygotowywać setki dokumentów wystarczy założyć konto na jednym z istniejących serwisów e-commerce. Ponadto będziesz mógł robić zakupy online i sprzedawać książki w witrynie.

Tego typu księgarnia ma jeszcze jedną zaletę – klient może szybko i bez zbędnego wysiłku poszukać książki. Cały proces można usprawnić w zależności od jego preferencji. Na przykład może wybrać konkretną oprawę miękką, wybrać konkretne wydanie i zamówić egzemplarz próbny w późniejszym czasie.

Oczywiście klient musi liczyć się z pewnymi kosztami – mała księgarnia będzie miała dużo wyższą opłatę rejestracyjną, typowy sklep e-commerce będzie musiał sporo zapłacić za konto i standardowy kupon na książkę.