Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych

Internet jako medium nie traci na popularności i znaczeniu od wielu lat. Obecnie nie służy wyłącznie do poszukiwania wiedzy i rozrywki. Za jego pośrednictwem można dziś między innymi uczyć się czy pracować. Coraz większą rolę odgrywają także media społecznościowe – niegdyś platformy te służyły głównie do utrzymywania i zawierania znajomości oraz dzielenia się z nimi ważnymi momentami naszego życia. Z czasem jednak ich funkcjonalność znacznie się zwiększyła i obecnie wykorzystywane są między innymi w celach marketingowych. Reklama sieciowa w mediach społecznościowych ma nie tylko ogromny zasięg, potrafi też trafić dokładnie do tych grup, które konkretnym przekazem mogą być zainteresowane. Często też do kampanii angażowane są osoby, które spośród danej społeczności zyskały miano gwiazd. Czy takie kampanie są skuteczne?

Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych

Bardzo często tego typu kampanie marketingowe, współpracujące z internetowymi osobistościami związane są z tematami takimi jak moda czy lifestyle. To właśnie takie profile cieszą się bowiem największą popularnością i gromadzą największą liczbę obserwujących osób. Zdecydowanie łatwiej jest zareklamować i sprzedać ubrania czy inne produkty, które w jednym ze swoich filmików, zdjęć czy innych materiałów nawet mimochodem zaprezentował ktoś, kto cieszy się dużą popularnością, jest dla wielu osób wzorem, wywiera wpływ na swoich fanów. Takiego efektu nie dać może nawet bardzo droga kampania prowadzona za pomocą normalnych kanałów i przy wykorzystaniu standardowych narzędzi. Czy tak więc będzie wyglądać przyszłość rynku reklamowego? Być może, z całą pewnością jednak takie formy marketingu towarzyszyć będą wszystkim większym czy mniejszym kampaniom.

Internetowe osobistości

Jeszcze niedawno wydawać by się mogło, że prowadzenie kanałów w mediach społecznościowych jest raczej wyłącznie rodzajem hobby, być może sposobem na zdobycie rozgłosu i popularności w pewnych kręgach. Mało kto jednak myślał o tym w charakterze poważnego zajęcia, pełnoetatowej pracy, z którą wiązały się konkretne benefity i zarobki. Obecnie nikogo to już nie dziwi. Początkowo zrobienie z portali społecznościowych swojej pracy, pozwalającej na osiągnięcie takich zarobków, które umożliwiają rezygnację z innej formy zatrudnienia udało się niewielu osobom. W ich ślady poszli inni, jednak większość z nich musiała pogodzić się z rzeczywistością, że nie jest to łatwa ścieżka dla każdego. Nowe pokolenie jednak jest do takiej formy pracy o wiele lepiej przygotowane. Wiedzą, w jaki sposób poruszać się w sieciowej społeczności, co robię, aby trafić do szerokiego grona odbiorców. Dlatego też influencerzy, jak sami o sobie mówią, awansowali z popularnego trendu do poważnego zajęcia – oczywiście w dalszym ciągu nie dla każdego. Wielu osobom wydaje się bowiem, że jest to łatwa ścieżka zarobku i zdobycia popularności, w rzeczywistości jednak zdobycie fanów i utrzymanie ich zainteresowania wymaga dużego nakładu pracy. Rezultaty mogą być jednak tego warte.