Gadżety reklamowe to elementy wyposażenia reklamowego wykonane zazwyczaj z tworzywa sztucznego lub innych materiałów pasujących do marki lub firmy sprzedającej reklamowany produkt. Gadżet reklamowy może być gadżetem marketingowym lub czymś, co można wykorzystać w toku reklamy. Gadżet reklamowy to zazwyczaj urządzenie (ogólnie stosowane) mające na celu przyciągnięcie uwagi klientów i zachęcenie ich do korzystania z produktu lub jego oferty.
Każdy gadżet reklamowy ma numer, zwykle od dziesięciu do czternastu, nadrukowany na opakowaniu, który brzmi: Gadżet reklamowy.
Istnieje kilka rodzajów gadżetów reklamowych, których typ decyduje o przydatności reklamy.
Pierwszym i najprostszym gadżetem reklamowym są kubki reklamowe. Ich najprostszą formą jest klasyczny kubek z nadrukowanym pośrodku numerem, np. siedem to minimalna wartość dla kubków z numerem nadrukowanym na zewnątrz. Bardziej wyszukane gadżety reklamowe posiadają na zewnątrz haft lub koronkę. Jednak ich prostota sprawia, że można je łatwo pomylić ze zwykłymi filiżankami. To samo dotyczy rodzajów gadżetów reklamowych z pismem, takich jak mini lub postery czy kalendarze.
Kolejnym rodzajem gadżetów są gadżety mikro- i makroskopowe. Są to gadżety, które służą do mierzenia lub uzyskiwania informacji o temacie reklamy, np. waga, wzrost, ciśnienie krwi itp. Przylegają one do przedmiotu za pomocą mikroskopijnych lub makroskopowych kropelek. Są przeznaczone do identyfikacji przez podmiot i jako wynik medycyny sądowej.
Najbardziej wyrafinowanym i zaawansowanym technologicznie gadżetem są lustra reklamowe. Reklamy umieszczane w tych miejscach posiadają specjalne powierzchnie odblaskowe lub odblaskowe, dzięki czemu temat ogłoszenia jest dobrze widoczny, a także widoczny dla klienta. Takie odblaskowe powierzchnie są również używane do oświetlania tablic reklamowych i okien.
Ostatnią kategorią gadżetów są displaye reklamowe. Są to zazwyczaj banery, billboardy lub inne podobne gadżety, których wielkość i kształt zależy od stylu i ilości miejsc, w których reklamodawca chce wyeksponować reklamę. Ekspozytory reklamowe są czasami łączone z innymi gadżetami w celu uzyskania ciekawych i oryginalnych reklam.