Nowoczesne technologie to wręcz nieograniczone możliwości, jeśli chodzi o kreowanie działań promocyjnych nakierowanych zarówno na pozyskiwanie nowych klientów, jak i na utrzymywanie relacji z tymi osobami, które regularnie korzystają z oferty firmy. Jednym ze skutecznych sposobów komunikacji z klientami jest kampania emali marketingu. Przeczytaj poniższy artykuł i poznaj wskazówki dotyczące udanej kampanii emailowej. Wyprzedź działania konkurencji i zrób pierwszy krok na drodze do tytułu lidera w swojej branży!
Redakcja. Jak zacząć przygotowania do kampanii emailowej?
Wszelkie działania promocyjne mają szansę przynieść sukces jedynie wtedy, gdy odpowiednio przygotujesz się do wdrożenia kampanii reklamowej. I nie ma tu znaczenia, czy chcesz promować firmę sposobami tradycyjnymi, czy sięgniesz po digital marketing. Bazą do dalszych działań powinien być solidny research i dogłębna analiza obecnej sytuacji firmy połączona z konkretnym planem rozwoju (zarówno w ujęciu krótkoterminowym, jak i długoterminowym).
Wyznacz cel kampanii emailowej
Może to Ci się wydawać nieco dziwne, bo wszak kampania ma być przecież nastawiona na promocję, jednak warto, abyś określił szczegółowy cel prowadzonych działań. Nie każda kampania emailowa przyniesie taki sam skutek. Wszystko zależy od tego, w jaki sposób będziesz się komunikował z klientami (zarówno tymi potencjalnymi, jak i obecnymi). Jakie mogą być cele kampanii emailowej? Możesz przy jej pomocy zachęcać do zakupu konkretnego produktu lub kreować ekspercki wizerunek firmy, np. zachęcając czytelników do tego, aby zapoznali się z najnowszym wpisem, który umieściłeś na blogu.
Zbierz grono odbiorców, do których będzie skierowana kampania emailowa
Nie możesz wysłać maili promocyjnych do dowolnej grupy osób. Odbiorcy Twoich wiadomości muszą wcześniej wyrazić chęć otrzymywania takich treści. Skąd zatem pozyskiwać adresatów kampanii mailingowej? Możesz na swojej stronie internetowej umieścić zapisy do newslettera. Im ciekawsze informacje będziesz zamieszczać w sieci, tym więcej osób będzie zainteresowanych tym, aby podobne wiadomości trafiały bezpośrednio na ich skrzynkę odbiorczą. Baza kontaktów będzie się w ten sposób tworzyć sama. Pamiętaj jednak o tym, aby wysyłając maile, dać użytkownikom opcję wypisania się z newslettera. Wymagają tego obowiązujące przepisy. I jeszcze jedno – nie spamuj. Nie wysyłaj maili zbyt często, bo to zniechęca czytelników do tego, aby na bieżąco zapoznawać się z ich treścią. Poszukaj złotego środka – to on doprowadzi Cię do sukcesu.